TÁMOP-3.1.4. Német nyelvi tábor Egerben

Az egri német nyelvi táborban 2014. május 5-9. között 20 gyermek és három tanár vett részt: Barabás Csaba nyelvtanár, Kis Mihály és Galsi Zoltán. Május 5-én hétfőn 8 órakor indultunk a gimnázium elől Timkó Tamás buszsofőr vezetésével.

Első megállónk Fegyverneken volt, ahol megtekintettük a római katolikus temetőben lévő ún.˝pusztatornyot”. Az elnevezés valójában egy 1480 körül, Mátyás király korában épült gótikus templomot jelöl, illetve azt, ami megmaradt belőle, a templomtornyot. A most kb. 16 méter magas torony eredetileg a hozzáértők szerint 24 méter magas lehetett. A gyerekek itt a gótikus stílus jellemzőivel (csúcsív, támpillér, stb.) ismerkedtek meg.

A következő megálló Kunhegyesen volt, ahol ˝az Alföld katedrálisa˝, azaz a református templom várt ránk. Váradi László lelkész úr szíves kalauzolásával ismerhettük meg hazánk második (a ceglédiek szerint harmadik) legnagyobb református templomát, klasszicista építészetünk Hild József által tervezet kétszintes remekét, amelyben 5 ezer (!) ember fér el.

Ezután meg sem álltunk Egerig, ahol elfoglaltuk szállásunkat a Szent János Házban, majd ebéd után újra buszra ültünk, és Mezőkövesdnek vettük az irányt. Itt a Szent László templom káplánja, Lipcsák János -volt törökszentmiklósi lelkipásztor-fogadott bennünket, és bemutatta a Szent László templomot, Takács István matyó festőművész alkotásait, majd a Hadas városrész felfedezése következett. János atya még egy fagylaltra is meghívott bennünket. A búcsúzkodás után Egerben a német nyelvi órán Barabás Csaba tanár úr és a gyerekek megtárgyalták a nap eseményeit.

Kedden a Líceum megtekintése következett, amelyet néhány éve újítottak fel teljes egészében. Az egyetemnek szánt óriási épületben délelőtt a csillagvizsgálót néztük meg. A négy különböző helyszín, a panorámaterasz és az interaktív játékok mély nyomot hagytak a gyerekekben. Ebéd után a líceum barokk könyvtára következett, szintén nagy ámulást-bámulást kiváltva. Az Érsekkert volt a következő állomásunk, majd a vacsora után a volt ferences templomba mentünk el. Itt részt vettünk az esti misén, amit az ˝új˝ helyi -volt törökszentmiklósi- plébános, Menyhárt József mutatott be. Az esti nyelvórákon az ezen a napon megismert barokk stílus jellegzetességeit idézték fel a gyerekek.
A harmadik napon délelőtt sétáltunk a belvárosban, majd a korai ebéd után az egri strand következett.
Az időjárás is kegyes volt hozzánk, csaknem 30 °C volt a hőmérséklet. Az esti nyelvórákra kellemesen elfáradtak a gyerekek.
A negyedik nap csütörtökön esőre ébredtünk, ám szerencsére reggeli után nem sokkal elzárultak az ég csatornái.
Kihasználva a lehetőséget megnéztük a főtéren a minorita templomot -Magyarország egyik legszebb barokk templomát-, majd elsétáltunk az ún. ˝rác˝ (szerb görögkeleti) templomhoz is. Ebéd után Bárdos Krisztián érseki titkár -volt törökszentmiklósi káplán- mutatta be a bazilikát, sőt még az altemplomba is lejutottunk. Krisztián atya szintén ajándékkal -képeslappal a bazilikáról- kedveskedett a diákoknak. A nyelvórák ezen a napon hamarabb voltak, este pedig moziba mentünk Kis Mihály tanár úr szervezésében.
Az utolsó nap újra verőfényes napsütésre ébredtünk. A reggeli -és a hét eseményeit összefoglaló németórák- után elbúcsúztunk Pászti Ottó bácsitól, aki egész héten gondoskodott az ellátásunkról. Ezután csomagjainkkal elhagytuk a szállást, és felszálltunk a buszra. Immár újra Timkó Tamás vezetésével Sirokra indultunk, ahol jó kis túrát téve megtekintettük a várat. A siroki várból gyönyörködtünk a csodálatos panorámában, majd elindultunk haza.
Szép, tartalmas 5 napot és egy jóhangulatú tábort hagytunk magunk mögött hazafelé jöttünkben.